Albums: 



Films

Foto's

Hier onder ziet u orginele foto's van de SL/C

Dit is het voordeel van een SL! Je hebt eigenlijk 3 auto's...

Zo zijn ze het mooist.........

Met gesloten softtop......

Of deze, de fraaie Coupe uitvoering. Geproduceerd tot 1981

De 500SL/C is standaard uitgerust met deze spoiler. Als extra optie kon je hem ook weglaten.

De Mopf's (1985 t/m.1989)  herkenbaar aan de spoiler en de Gullideckvelgen.

De kenmerkende achterkant van de R/C 107.
Onveranderd van 1971 tot en met 1989

Boven aanzicht van een 350 SL motor. Prachtig zo'n krachtige V8.

Dit V8 blok is van een 350SL

Een SL met het stuur aan de rechterzijde en een handrem.
Jazeker een handrem! En wel in de middenconsole.

Het blijft een pracht klassieker.

De Amerikaanse uitvoeringen hebben een 3e remlicht op de kofferbak.
Alleen in Amerika is de 560SL uitgebracht, alleen moet je er niet te veel van
voorstellen: een 380SL is veel sneller. Hoe komt dat? Wel in de USA hebben
ze zeer strenge milieu wetgeving en deze auto is daardoor zo afgeknepen dat er
weinig van het vermogen over blijft.

 350 SL handgeschakeld en geen enkele optie.

Dit is een een van de eerste series, van af 1971.

Dit is de tweede serie, tot en 1985 geproduceerd.

Dit is een van de laatste bouwseries, 1985 tot en met 1989 ook wel MOPF genoemd,
MOdel PFlege in het Duits vertaald. Let op het stuur, als extra optie een airback.....

Een prachtig zwart interieur.

Of heeft u liever een lichte kleur?

Dit ziet alleen de APK keurmeester.

De foto met ook nog 107 op de dagteller is nog in de maak.

En hier is hij dan, Moeilijk leesbaar maar het klop echt. (met reisrechner)

Tot slot ziet u hierboven alle jaargangen van de SL.

 Zoek op deze site: 
 

 

 

 Advertenties: 

Kuiper Verzekeringen
meer info



Koninklijke
Nederlandsche
Automobiel Club
meer info